E3 2005 Preshow Report - Články
Call of Duty 2 E3 2005 Preshow Report
Měli jsme to potěšení nahlédnout na zcela nový level z nadcházející WWII akce jménem Call of Duty 2, od vývojářů z Infinity Ward a distribuovanou Activisionem. Tím novým levelem je El Daba, jedna z vesnic severní Afriky, hra však bude mít i mise v Rusku a v západní Evropě. Jak vysvětlil prezident Infinity Ward Grant Collier, pokračování Call of Duty se bude jen v málo věcech podobat originálu–fanoušci WWII her se mohou těšit na zcela nový engine se zcela novým příběhem.
Bitva u El Daby se odehrála 6. listopadu roku 1942, na vojáky zde nečekal sníh, nýbrž prašná pouštní vesnice. Level začínal opět v klasickém stylu Call of Duty–vezení se na pomalu jedoucím tankovém konvoji pouští, který se pomalu blíží k nepřátelské půdě. Jakmile jsme dorazili do vesnice, byla již z poloviny v plamenech, když zde prolétala skupina německých letadel. Ve chvíli, kdy kolona dorazila do vesnice, filmová ukázka skočila a my jsme byli vrženi do akce.
O misi Toujane jsme Vás informovali minule, El Daba se tvářila, že by mohla poskytnout hodně krutý konflikt. V této misi jsme měli za úkol, zajistit průchod skrz město a zneškodnit zakopaného nepřítele na cestě k protiletadlovým dělům, která útočila na spojenecká letadla. Jak jsme si všimli již minule, Call of Duty 2 bude mít onscreen kompas, kde se budou zobrazovat šipky směrující k danému úkolu. Změnou oproti jedničce však je skutečnost, že šipek bude na kompasu více a Vy si budete moci zvolit jakým směrem se vydáte a kam zamíříte jako první.
Zvířený prach ulic El Daby je tím pravým příkladem volnosti a také zmatku při týmově založených bitvách. Hodně misí budete plnit s jednotkou vojáků, kteří Vám budou poskytovat upozornění o spatřených nepřátelských jednotkách a sem tam i prohodí nějaký postřeh. Vaši spolubojovníci se řídí skutečnou týmovou taktiku jako je soustřeďovaná krycí palba, používání granátů nebo vyhledávání krytí. Uvidíte vzrušující filmečky, které známe již z Call of Duty, přitom děj bude probíhat podle skutečných událostí a Vy se budete cítit, jako by jste byli uprostřed bojů
Viděli jsme jeden drsný příklad poté, co naše kroky vedly skrze různými uličkami a jeden z našich vojáků zavolal, abychom se podívali na dřevěné dveře jednoho ze zdevastovaných vesnických domů. Opravdu, dům byl místem, kde se skrývaly německé jednotky a když voják začal vykopávat dveře, těžký kulomet zpoza dveří začal pálit rovnou na ně. Náš spolubojovník dostal obrovskou dávku olova, celý se zmítal a třásl, byl mrtev dřív, než dopadl na zem. Rozhodli jsme se použít protiletadlové dělo v kombinaci s několika málo dobře hozenými granáty, abychom vylákali nepřítele pryč z úkrytu a následně zneškodnili. Po položení výbušnin na protiletadlová děla, jsme se dostali k radio stanici a zavolali spojenecké bombardéry, aby srovnali se zemí německé transportní lodě v docích vzdálených od vesnice asi dvě a půl míle.
Pokračování Call of Duty vypadá velmi působivě díky nové generaci enginu, který bude zcela kompatibilní s DirectX 9.0 efekty, včetně pixel shaderů pro detailnější textury, normal mappingu pro realističtější vzhled postav a pokročilých částicových efektů pro písečné a sněhové bouře ale i pro kouřové granáty. Zvuk za grafikou nezaostává a drží s ní krok. Můžete se těšit na mnohonásobně více namluvených hlášek, volání a rozkazů v angličtině a němčině. Uslyšíte také skvělé efekty střelby–všemožné zvuky zbraní, ruchu na bojišti a hromových expolozí. I když Infinity Ward zatím neprozradil nic o multiplayeru, o hře pro jednoho hráče již uvolnil mnoho informací, které naznačují tomu, že si zahrajeme ještě více napínavější příběh než v jedničce. Jestliže Infinity Ward splní to co slibuje, bude Call of Duty 2 ještě více realistickou a akcí narvanou hrou než originál. Hra se může objevit na pultech obchodů někdy ke konci tohoto roku pro PC a Xbox 360.